14 mrt 2014

Challenge: 100 dingen minder

Vorig de jaar deed ik al mee met de "100 things Summer challenge". Die challenge heb ik in enkele weken tijd weten te voltooien. Aangezien het 1 van mijn doelen is om zo minimalistisch te gaan leven, doe ik dit jaar weer mee! 


Deze keer werd de challenge door iemand anders gestart, namelijk door Laura. Ze maakte er een bijhorende facebookgroep bij waar je elkaar niet alleen kan blijven motiveren maar eveneens je spullen kan aanbieden om weg te geven of te swappen. Dat laatste is natuurlijk een uitdaging want, net zoals de andere 100 things challenges, zijn dit de richtlijnen:

  • Probeer 100 spullen weg te doen.
  • Elke nieuwe aankoop krijgt een +1
  • Geef voorrang aan weggeven, 2dehands of kringloop. Hou weggooien als laatste optie.

Voor mij zal de uitdaging iets groter zijn dan vorige jaren omdat ik nu deeltijds ook bij mijn vriend verblijf en af en toe nieuwe spullen koop voor in zijn huis. Zo gaan we vandaag maar eens gaan kringloop-shoppen naar een keukenweegschaal want zonder kan ik nu eenmaal niet goed lekkere desserts maken. En dat is natuurlijk een +1, want mijn eigen weegschaaltje van thuis kan ik niet meebrengen of de bakker des huizes zal niet tevreden zijn. ;) Consuminderen in 2 huizen dus! Gelukkig is mijn vriend ook helemaal pro minimalisme, dat motiveert mij nog meer om zoveel mogelijk spullen weg te doen.

Doe jij mee met de challenge?

Nog enkele inspirerende linkjes:

1 reacties:

Nicky zei

Leuke challenge! Misschien ga ik ook wel mee doen :) Ik probeer al wel minimalistisch te leven maar het kan nog veel beter, dit is een mooie manier om er wat bewuster mee bezig te zijn.