1 sep 2014

[Food review] Raw chocolade van Lovechock, Conscious & Mother Nature's

Ik ben echt een chocolade freak! Helaas zijn er veel chocolades die ik niet langer kan eten vanwege de melk die erin zit. Om dan nog niet te spreken over de hoeveelheid suiker ze erin verwerken. Ongezonde tussendoortjes helaas. Maar hoera, gelukkig bestaat er ook zoiets als raw chocolade! Deze chocolade bevat geen verhitte/geroosterde ingrediƫnten, waardoor alle vitaminen van de cacaoboon (en andere ingrediƫnten) behouden wordt. Dat ze vegan zijn is natuurlijk ook een groot pluspunt, net zoals dat ze geen geraffineerde suikers bevatten. De volgende 3 chocolades nam ik mee naar huis om te proeven:


Lovechock Cherry/Chili
Oh mijn God. Deze chocolade is Goddelijk! Zowel mijn vriend als ik houden beide van pittig dus ik was heel benieuwd naar deze soort met kersen en chili. Eerst proef je een beetje zoet (de kersen) en denk je 'hmm dat lijkt niet pittig?' maar de nasmaak volgt al snel en daar is de chili, die toch enige tijd als nasmaak blijft zitten. Ik weet dat niet iedereen fan is van deze smaak combinatie, maar hou je van pikant dan ga je deze zeker weten te waarderen. Wat ook leuk is, is het kleine briefje dat bij elke reep verstopt zit. 

Helaas is Lovechock aan de dure kant (2.99€ per reep), anders zou ik het iedere dag eten.

Mijn score: 5/5
Score van vriendlief: 4/5

Conscious organic raw chocolate - Love Potion no. 9
Love potion is een bar met maca en etherische olie van roos. Het is zeker het vernoemen waard dat dit bedrijf heel erg gericht is naar fairtrade en de impact op het milieu. De verpakking is biologisch afbreekbaar en de chocolade zit verpakt in een soort anti-kleef papiertje. Wat trouwens wel nodig is. Ik had deze chocolade gekocht tijdens een mooie zomerweek en de chocolade was heel erg zacht geworden. Voortaan bewaar ik deze nu in de koelkast, want ik vind een stevige bite toch wel leuker.

De smaak viel helaas tegen. Het enige wat ik smaakte was rozen! Ik zou deze chocolade niet meer opnieuw kopen. Er bestaan ook andere smaken maar je kan je vast wel voorstellen dat ik er nu een beetje schrik van gekregen heb. :) Mocht je zelf een andere smaak uitgeprobeerd hebben die wel erg lekker is, laat het me gerust weten. 

Prijs: 2.79€

Mijn score: 1/5
Score van vriendlief: 2/5

(Ik vind deze scores nog redelijk mild, aangezien het laatste stuk chocolade maar niet opgegeten raakte haha.)

Mother Nature's Chocolate Mango
Een chocolade gemaakt door een Belgische chocolatier. Dichter kan je ze niet vinden! Deze bar is volledig gezoet met gedroogde vruchten. De smaak komt aardig in de buurt van Lovechock...wat al redelijk veel wilt zeggen! De mango kon ik niet meteen herkennen maar dat geeft voor mij niet. Het smaakt als een standaard raw chocolade. Voor wie naast raw en bio ook wenst rekening te houden met duurzaamheid (vervoer, verwerking etc), komt deze chocolade er uit als de winnaar.

De prijs is 5.95€

Mijn score: 4/5
Score van vriendlief: 4/5


Ben jij ook een chocolade freak? Welk merk en/of smaken raad jij ons aan om eens uit te proberen?
This entry was posted in

1 reacties:

Anoniem zei

Raw Healthy chocolade is super lekker :)