23 jul 2016

[Review] Cîme Beautifying Dry Oil

Wie mijn blog al een tijdje volgt, weet dat ik een grote fan ben van het Belgische merk Cïme. Ik mocht van hen de Beautifying Dry Oil uitproberen. Ideaal voor dit zomerweertje. (En laten we hopen dat het zo blijft!)


Wat zeggen ze over het product?
Deze 100% natuurlijke droge olie voedt en revitaliseert de huid, nagels en haar. Omwille van haar lichte en vloeibare textuur trekt deze olie snel in. L’Huile by CÎME bevat een unieke mengeling van 6 kostbare biologische oliën, die zorgvuldig werden geselecteerd omwille van hun hoge concentratie aan essentiële vetzuren, natuurlijke vitamines en antioxidanten. Wilde rozenolie – gecombineerd met Duindoornolie en Sesamolie – voedt, hydrateert en herstelt de huid. Abrikozenpitolie, Dhatelo-olie en Wortelextract geven de huid een gezonde gloed en verbeteren de glans en de sterkte van het haar. Biologisch en natuurlijk. Zonder parabenen, zonder (synthetisch) parfum, zonder phenoxyethanol.

Ingredienten
dicaprylyl carbonate - sesamum indicum (sesame) seed oil* - caprylic capric triglyceride - prunus armeniaca (apricot) kernel oil* - aroma** - hippophae rhamnoides (seabuckthorn) seed oil* - prinsepia utilis (dhatelo) seed oil* - rosa rubiginosa (rosehip) seed oil* - daucus carota (carrot) root extract* - tocopherol - helianthus annuus (sunflower) seed oil* - geraniol - linalool - citral - rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract* - limonene



Proefdiervrij: Ja
Vegan: Ja
Natuurlijk: Ja, 100%
Biologisch: Ja, 41,50%
Eco-friendly: De biologische planten worden geoogst en meteen verwerkt tot olie in Nepal (kleinere ecologische voetafdruk tegenover de planten vervoeren), in Frankrijk worden de producten samengesteld en ten slotte wordt in België alles verpakt in een recycleerbaar jasje. Een deel van de opbrengst gaat naar het goede doel. (Nepal Trust)


Wat vind ik ervan?
De olie is dun en heel erg smeerbaar. In geen tijd, neemt de huid de olie volledig op. Dat is voor mij een groot pluspunt, ik wil tenslotte niet blinken als een spiegel als ik net gesmeerd heb! In tegenstelling tot andere basisolieën, ruikt deze niet aards maar eerder bloemig. Een heel lekkere geur. Ik gebruik het vooral graag op mijn haarpuntjes, mijn handen en armen en nog het liefst op mijn gezicht. Mijn vriend met huidklachten gebruikt het bijna dagelijks op zijn gezicht, op zijn droge haar vlak voor het wassen en ja, ook hij is een fan! Onze huidjes zijn er zichtbaar beter mee geworden.

De multifunctionele olie kost 24,50€ voor 100ml. Je kan deze olie vinden in hun eigen webshop en eveneens in andere winkels, dewelke je terug kan vinden bij verkooppunten.

Lees ook mijn andere Cîme reviews:
Handcreme
Daisy Delight dag- en nachtcreme
Belle D'amour & Body and Soul

Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

1 reacties:

Eva Supply zei

Leuk, ik wist niet dat er ook een olie bestond van dit merk! Ik heb hier een crème van; die is ook heel goed. Mijn huid is heel gevoelig, maar verdraagt 'm perfect, dus ik ben er heel tevreden over!