29 apr 2014

[Review] Lavendelshampoo Urtekram

Een tijdje geleden kocht ik de Lavendelshampoo van Urtekram. Nu deze shampoo ook gebruikt wordt door mijn vriend zijn we dus met 2 om te reviewen. En allebei blijken we er hetzelfde over te denken...

Ingrediënten (INCI): Aqua, aloe barbadensis gel*, cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, sodium coco-sulfate, glycerin, sodium cocoyl glutamate, lavandula angustifolia extract*, citric acid, lavandula angustifolia oil* (aroma), geraniol, linalool, limonene

* Dit Urtekram ingredient is van biologische herkomst
** Dit Urtekram ingredient is van biologisch dynamische herkomst

Het is een shampoo die heerlijk ruikt naar Lavendel. Ik krijg meteen heimwee naar de Provence. De shampoo is niet getest op dieren, bevat het ecocert label en zoals je hierboven kan zien werken ze met ingrediënten van biologische afkomst.

De shampoo belooft zowel een bevordering van de haargroei en het in balans houden van de talgproductie. Helaas is daar maar weinig van te merken. In tegenstelling tot andere natuurlijke shampoo's die ik gebruik, wordt mijn haar sneller vuil. Meer zelfs, ik heb het gevoel dat de shampoo niet genoeg mijn haar reinigt. Zowel bij mijn vriend als bij mij treedt er een lichte build-up op als we de shampoo gebruiken. Meermaals wassen is dan misschien wel een optie maar dan is de shampoo alles behalve zuinig in gebruik.

Na een paar dagen wil ik terug mijn haar wassen want mijn hoofdhuid gaat zo erg jeuken, dat ik ga krabben... en dan is het niet meer om aan te zien. Ik gebruik deze shampoo nu ter afwisseling met andere shampoo's, vooral doordeweeks als ik eens kort een douche neem. Maar opnieuw aankopen zit er toch niet in, ongeacht de lekkere geur.

Ik kocht de 500ml shampoo voor 7.75€ in de bio supermarkt.

1 reacties:

puur eten en zo (von) zei

Wow fijn dat ik nog even deze review tegen kom voordat ik verder ga met online bestellen :-) Ik gebruik zelf de deodorant van urtekram (rozen) en ben daar heel blij mee vandaar dat ik ook de shampoo wilde gaan proberen maar ga eerst maar een proefmonstertje bestellen denk ik :-)