22 okt 2013

[Review] Nectar of Nature reinigingsproducten

Een tijdje terug kocht ik enkele nieuwe reinigingsproducten die Ecocert gecertificeerd zijn: Nectar of Nature. Deze lijn is afkomstig van het merk Les Cosmétiques Design Paris en is te koop in de Carrefour. Een klein maar belangrijk detail: niet alle producten van Nectar of Nature zijn gebaseerd op natuurlijke ingrediënten... eigenlijk zijn de meeste van de lijn dat zelfs niet. Dus let op de verpakking! De paar producten die wel het labeltje vermelden, zijn uiteraard een review waard. De volgende producten heb ik alvast voor jullie uitgetest:


Reinigende melk met alöe vera & argan

Ik vind dat deze reinigingsmelk beter reinigt dan andere budgetproducten die ik al eerder heb geprobeerd maar helaas reageert mijn huid er niet zo fijn op. Als ik uitbundig heb gesmeerd, jeukt mijn huid nogal... tot zelfs bijna licht brandend toe. En nog een minpuntje wat voor mij een no go is: de geur. Ik weet niet met wat ik de geur kan vergelijken maar ik vind die absoluut niet lekker. Tintelende huid, dat wil ik nog even door de vingers zien, maar de geur... nee dank je wel!

Prijs: 3.30€
Natuurlijk: 98%
Biologisch: 10%
Proefdiervrij: Volgens hun statement online + hun ecocert certificaat wel...ze beweren dat daarom cruelty free labels voor hen overbodig zijn omdat het bio label en de wetgeving dit hen alreeds heeft opgelegd.

Oog make-up remover met alöe vera

Ik ben zo iemand die makkelijk producten op haar hele snoet wil smeren.. niet mooi rond de ogen maar erop. Niet ernaast maar eronder. En vaak... wilt dit wel eens tegenvallen want voor ik het weet zwelt de hele boel op en lijkt het wel alsof ik dagen niet geslapen heb. Gelukkig is dat met deze make-up remover voor de ogen niet zo. Het schuimt heel lichtjes en dat is wel een gek gevoel... want dan denk ik "Oh nee, zeep in mijn ogen!" maar nee, prikken doet het niet. En dat mijn ogen er na de reiniging normaal uitzien, vind ik ook al een hele prestatie.

Prijs: 3.50€
Natuurlijk: 98%
Biologisch: 10%
Proefdiervrij: zie vorige

Reinigingsdoekjes met alöe vera & groene thee


Alweer een product dat beter scoort dan andere budget-bio producten. Ik nam de proef op de som door na het gebruik van zo'n doekje, mijn gezicht nogmaals te reinigen met reinigingsmelk en lotion... praktisch geen make-up meer! (Wat soms wel het geval was bij andere producten) Voor die prijs ben ik er zeker tevreden mee.

Prijs: 3.29€
Natuurlijk: 99%
Biologisch: 10%
Proefdiervrij: zie vorige


Besluit: Een stap in de goeie richting en een goeie prijs/kwaliteit verhouding maar uiteraard niet te vergelijken met de duurdere (betere) bio merken. Van deze 3 is er slechts 1 product die ik opnieuw zal aankopen en dat zijn de reinigingsdoekjes - want tot zover behoren deze tot de betere doekjes die ik uitgetest heb.

Daarnaast vind ik de onduidelijkheid rond hun reeks niet zo handig... wel ecocert maar niet op de proefdiervrije lijst, het ene product heel natuurlijk - het ander dan weer niet. Voor mensen die nieuw zijn in natuurcosmetica is dit wel een valkuil... Andere bloggers durven spreken van greenwashing omdat de producten groener lijken dan ze werkelijk zijn. Ga dus niet snel de Carrefour binnen om het eerste beste Nectar of Nature product te grijpen maar kijk eerst op de verpakking om zeker te zijn dat het product wel tot die enkele gecertificeerde producten behoort.






Ohja! Ik liet mijn zus even haar gang gaan met PS en het gevolg is dat de schattigheid van de blog met 100% gestegen is. Hier en daar zitten er zwarte katjes verstopt op de blog (ook in deze post). Gewoon... omdat het kan. (Ga ze snel zoeken!)

0 reacties: