8 nov 2012

Deze producten heb ik opgebruikt.

Sommige producten verdienen een eigen blogpost omdat ze heel goed zijn of net omdat ik iedereen wil waarschuwen als iets erg tegenvalt. De laatste tijd heb ik toch een hoop producten getest en opgebruikt dat het er teveel waren om elk apart te vernoemen. Vandaar dus, een samenvatting!

Dr Hauschka Vitaliserend Masker (+/- 26.95€)

Wat belooft het? 
  • De samenstelling met kweepeer, wondklaver en kamille bevordert de eigen activiteit van de huid en helpt de huid bij het op peil houden van het vochtgehalte. 
  • Een onzuivere huid met grote poriën wordt zachter en fijner. 
  • De huid wordt weer glad en fris.
Wat doet het? Met een inwerktijd van 20-30 minuten, slurpt de huid het masker op zodat na de verlopen tijd veel van de witte laag verdwenen is. Enerzijds voelt mijn huid gevoed, anderzijds trekt het, alsof mijn gezicht huid tekort heeft. Eerlijk: geen fijn gevoel! Ditzelfde effect heb ik ook bij het gebruik van groene klei, ik heb veel zin om daarna mijn gezicht in te smeren met een rijke creme. Maar inderdaad: de porieën lijken precies kleiner geworden.

Besluit: Voor die prijs had ik gewenst dat het gevoel na het gebruik van het masker toch fijner was geweest. Het doet wat het belooft maar hoeveel ik ook van Hauschka hou, ik heb toch een beetje problemen met de prijs. Zeker omdat mijn dagcreme goedkoper is en mijn huid een beter gevoel geeft.

Koop ik het opnieuw: Ik wil het niet zeggen, maar eerlijk is eerlijk: nee.

---

Dr Hauschka dagcreme met citroenmelisse (+/- 20.50€)
Wat belooft het?

  • Ondersteunt de huid in het herstellen van de natuurlijke balans en het terugvinden van een egale en matte teint verfijnt de huid en reguleert het vet-vochtgehalte 
  • Helpt de nerveuze, rode huid te kalmeren 
  • De harmoniserende gezichtscrème bevat ook extracten van versterkende toverhazelaar en het vitaliserende madeliefje, die het huidbeeld verfijnen en zorgen voor een gelijkmatige en zachte teint.
Wat doet het? Ik denk dat het alles doet wat het belooft. Ik heb minder last van een glimmende huid maar tegelijkertijd verzorgt het ook de meer droge en gevoelige plaatsen. Ik had er al eerder een blogpost over geschreven maar sindsdien is mijn mening nog niet veranderd.

Besluit: Een absolute aanrader voor iedere jonge gemengde huid.

Koop ik het opnieuw: Het is mijn favoriete dagcreme tot zover dus, jawel!

---


Badger lippenbalsem vanille (+/- 3.95€)


Wat belooft het? 
  • De balsems werken verzorgend en verzachtend en beschermen tegen weersinvloeden.
Wat doet het? Alles wat de lippenbalsem belooft. Dit is sterke competitie met mijn zelfgemaakte lippenbalsems. En ze blijven veel langer zitten dan alle andere lippenbalsems die ik ooit heb geprobeerd. Perfect voor tijdens extreme temperaturen. (Ik heb er trouwens hier ook over geschreven)

Besluit: Mijn favoriete balsem tot zover. Helaas zo moeilijk te vinden hier in België!

Koop ik het opnieuw: Jaaa! Ik denk dat een voorraad inslaan toch misschien wel nodig zal zijn, zodat ik niet ongeduldig hoef af te wachten tot ik ze weer per toeval tegen kom.

---

Avalon Organics Shampoo Biotin B-complex (+/- 9, 91€ in BeNl, 6€ USA)
Wat belooft het? 

  • Biotin B-Complex Verdikkingsshampoo is speciaal ontworpen om dunner wordend haar weer in de oude staat te laten terugkeren. Zo is deze shampoo verrijkt met biotine, het kruidenextract Saw Palmetto en tarweproteinen om haarverlies tegen te gaan. Het versterkt de haarstrengen en zorgt voor dikker haar met meer volume.
Wat doet het? Ik heb deze shampoo een lange tijd gebruikt en afgewisseld met andere shampoo's. In die tijd is mijn haar inderdaad voller geworden maar helaas bleef het volume een probleem, daarom besloot ik mijn haarstijl te veranderen naar krullen. Het is een heel milde shampoo die het haar heel zacht maakt, zonder te verzwaren. Lichter dan de Avalon rozemarijn shampoo maar schuimt bijna evenveel als een gewone shampoo. 

Besluit: Avalon is 1 van mijn favoriete merken maar ik zou de shampoo niet specifiek kopen voor meer volume want dan vind ik de rozemarijn shampoo toch veel beter werken. Voor een milde zachte reiniging is het wel een aanrader! 

Koop ik het opnieuw: Ter afwisseling denk ik wel. Helaas is Avalon niet te verkrijgen in België en kan je het enkel vinden in buurlanden (zoals Engeland) of online.

---

Herbelle Shampoo Anti-roos (+/- 8,95 €)
Wat belooft het?
  • Bij regelmatig gebruik van deze shampoo zal roos verminderen. De speciale formule van Herbelle anti-roos shampoo is de enige 100% natuurlijke anti-roos shampoo op de markt. Door een unieke combinatie van onder andere tea tree en andere verzorgende kruiden houdt u vol, mooi en schoon haar.
Wat doet het? Zoals belooft verminderd roos bij regelmatig gebruik. In het begin ik met deze shampoo begon, had ik af en toe nog eens roos door een huidallergie maar daar ben ik nu van verlost. Vrienden van me hebben eveneens hetzelfde resultaat gekregen dus jawel: het werkt! De geur is wel apart en iets waar je gewend moet aan worden. En het schuimt veel minder dan een gewone shampoo, daardoor heb je de neiging er meer van te gebruiken maar dat is dus absoluut overbodig. Gebruik evenveel als bij een gewone shampoo maar laat het product gewoon wat langer intrekken (30 seconden is aangeraden). Misschien wat prijzig voor sommige maar je doet er wel 3x langer mee dan een gewone shampoo. Afgewisseld met enkele andere shampoo's heb ik deze een jaar half lang kunnen gebruiken.

Besluit: Beetje een aparte geur maar daar word je wel aan gewend, het doet wel wat het belooft!

Koop ik het opnieuw: Als ik terug last heb van mijn hoofdhuid, dan zeker... al ben ik nu ook wel benieuwd naar de andere shampoo's!

0 reacties: