26 dec 2015

[Review & Swatches] By K. nagellak

Nagellak. Once you go By K., you never go back. Het is moeilijk een merk te vinden die aan By K. kan tippen. Je kon eerder al een review lezen hier en hier. Vandaag ben ik er weer met 4 nieuwe kleuren: Freezing Frog, Trolley Dolly, Happy Landings en Oy-Mak. Ik mocht eveneens de top coat en base coat uitproberen.

Top coat en base coat


Wie is By K?
By K. werd in maart 2012 opgericht door de deense Karina Hornshøj Christensen. Haar idee: kwaliteitsvolle nagellak, zonder chemicaliën en niet getest op dieren, is dit jaar beloond met de Danish Beauty Award. Kwaliteit en duurzaamheid zijn de belangrijkste eigenschappen van een nagellak. By K. nagellak is sneldrogend, kleurvast en makkelijk aan te brengen. En de garantie dat de nagellak milieuvriendelijk en dierproefvrij is. By K. nagellak is geregistreerd bij The Leaping Bunny. De nagellakken zijn 5-free (de 5 ergste chemicaliën die gewone nagellak bevat, zitten er niet in). Buiten dat bevatten ze ook 6 andere chemicaliën niet, waardoor ze dus makkelijk aangeduid kunnen worden als 11-free. In aanvulling op de strenge productie vereisten, zijn de kleuren nauw afgestemd op de seizoenen en modetrends.

By K. nagellak is

  • 11-free: vrij van chemicaliën tolueen, ftalaten (DBP), formaldehyde, formaldehyde hars, kamfer, benzofenon, siliconen, propyleenglycol, ethanolamine, xyleen en parabenen 
  • geeft een mooie dekking met één laagje, het beste resultaat met twee laagjes 
  • ook geschikt voor kinderen en zwangere vrouwen 
  • deens design, scandinavische betrouwbaarheid en met zorg geproduceerd.

Wat vind ik ervan?
De base coat kan ik niet meer missen! Het maakt mijn nagels sterker maar zorgt eveneens dat de lak minder snel afbrokkelt. Omdat mijn handen vaak verf en water moeten ondergaan, is een base coat onmisbaar geworden om mijn nagels te beschermen. De top coat zorgt ervoor dat gelakte nageltjes langer mooi blijven.

Freezing Frog
Freezing Frog
Dit is een kleurtje die zowel in de zomer als in de winter past, het is een mooi pastel creme-kleurtje die licht doorschijnend is. Ik vind de lak het leukste met 1 laag, zodat de witte boord van de nagels er nog lichtjes door komt.

Trolley Dolly
Trolley Dolly
Deze lak is iets anders dan de andere 2 pastel tinten, er zit geen parelmoer in. In tegenstelling tot haar zusjes, dekt ze veel meer. De lak op zich lijkt ook veel dikker. 1 laag is voldoende en dekt de nagels volledig.

Happy Landings
Happy Landings
Ik denk dat dit mijn favoriet is. De lak dekt goed maar is toch iets licht doorschijnend, maar niet te bleek. De kleur op zich vind ik ook erg mooi.


Oy-mak
Oy-mak
Dit is het lakje waar ik het meest complimenten op krijg. De kleur is erg fel en valt daarom ook erg op. De lak is dunner dan Trolley Dolly maar dekt na 1 laagje volledig. Toch zijn 2 laagjes aan te bevelen als je wilt dat je nageltjes langer meegaan.

De wintercollectie
Zijn deze kleuren niet jouw smaak? By K. bracht ook een limited winter edition uit. Welk kleurtje is jouw favoriet?




Benieuwd naar deze lakjes? Je kan al deze kleuren verkrijgen bij Druantia. Een lakje kost er 9.95 per flesje.

 Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

0 reacties: