19 mrt 2013

Een persoonlijke (groene) update

Omdat er zoveel projecten en voornemens zijn, dacht ik eraan om eens een update-post te schrijven met vanalles wat me momenteel bezig houdt. Projecten die lukken of mislukken, groene voornemens, no-buys... of veranderingen in mijn dagelijkse leven. Ben je benieuwd hoe het er in mijn leven aan toe gaat, lees dan verder!


In het dagelijkse leven...
  • Eerst en vooral: Ik heb een auto gekocht! Een klein blauwgrijs bolletje, echt een schattig ding. Momenteel volg ik nog les maar ik hoop dat ik tegen het begin van mijn werkcontract goed kan rijden want sommige klanten wonen nu eenmaal niet op wandelafstand.
  • Nieuwe klanten betekent, jawel: ik heb nieuw werk gevonden! Na enkele jaren ervaring in de verkoop (natuurwinkels & keuken/tuin) besloot ik het over een andere boeg te gooien. Vanaf april werk ik als thuishulp... wat me veel meer voldoening zal geven dan de winkel-keuken schoonmaken uit verveling! Ervaring heeft me geleerd dat veel natuurwinkels kwaliteit verliezen door geld op de eerste plaats te zetten, ipv de klanten hun gezondheid en dat voelde voor mij niet goed aan. Dus ontslag genomen bij de 1, contract niet verlengd bij de ander... en vanaf nu heb ik een deeltijdse job waarbij ik mensen kan helpen, zelfstandiger te werk kan gaan en het is eveneens veel dankbaarder werk.
  • Gesproken over zelfstandigheid: Made by Fae, mijn online winkeltje, is terug van weggeweest na enkele jaren stilte. Eigenlijk koos ik ervoor enkel nog op evenementen te staan met mijn producten maar door de vele verzoekjes heb ik toch besloten een facebookpagina te starten met eveneens (binnenkort) een Etsy winkel. Het aanbod is zeer uitgebreid gaande van natuurproducten (body butter, zalven etc), oliĆ«n en parfummengsels (veganistische white musk is mijn favoriet momenteel!), handbeschilderde items en mooie kristallen. Hier en daar ook met een folklorische touch om het extra speciaal te maken.

Een stuk uit het aanbod van Made by Fae

No Impact week.
Afval bijhouden was een makkie... maarja als je nog thuis woont en andere mensen de inkopen doen, scheelt het natuurlijk een hoop. Het enige afval dat ik deze week heb gezien zijn postpakketjes en enveloppen. Als vegi at ik natuurlijk iedere dag geen vlees en ik heb eveneens gelet op mijn waterverbruik. Heb je trouwens mijn upcycle board al gezien op Pinterest? Ook heb ik op Bewust Groener enkele interessante tabellen gedeeld om meer seizoensgebonden groenten/fruit te kopen zoals deze en deze... en ja, nu let ik er inderdaad meer op! Ik heb ook vaker mijn pc op slaaptoestand gezet of zelfs volledig afgesloten als ik die even niet nodig had... veel minder verbruik dan een screensaver! Maar bij 1 grote zonde kon ik niet onderuit: mijn autorijlessen.

Andere groene voornemens.
In het begin van het jaar had ik groene voornemens gemaakt en die verlopen nog altijd vlot, net als stoppen met shoppen. Ik heb nog altijd geen boeken gekocht (de verleiding is wel gigantisch! En ik denk dat ik toch 1 boek nodig heb als hulpmiddel bij mijn winkeltje...) en ook cosmetica wordt niet meer aangekocht. 2 dingen waar ik wel nog moeite mee heb zijn alle DIY's en homesteading gaan uitproberen... maar dit komt eerder door tijd te kort dan echt niet willen. Zelfgemaakte pasta heb ik wel al geprobeerd en sinds een maand maak ik ook zelf mijn eigen kruidensupplementen waar ik heel tevreden mee ben. Al heb ik niet het gevoel dat ik gezonder eet (frietjes!!) voel ik me wel beter in mijn vel... de laatste weken heb ik nog geen migraine gehad en ik denk dat dit te danken is aan superfoods en zelfgemaakte oliemengsels.

En wist je dat Google Reader over enkele maanden stopt? Gelukkig zijn er tal van andere readers waarbij je me kan volgen. Bloglovin' is er 1 van. Vergeet me niet toe te voegen! :)

Follow on Bloglovin

4 reacties:

Emmy zei

Die foto beloofd veel mooie dingen... <3

Anoniem zei

Oh waauw, gefeliciteerd met je auto, je nieuwe job en met je online winkel! Goed bezig.

Lindsay zei

Dank je Emmy! :)

Lindsay zei

Dank je wel! :)