28 nov 2014

[Review & Swatches] By K. Nagellak

By K. lakjes. Je hebt ze al eerder zien voorbij komen (hierzo)...maar ja kijk, als een mens enthousiast over iets is, moet het gehoord worden toch? Vandaag test ik het lakje "55 Cabernet" uit, waarbij ik deze met een andere lak combineer om te zien of ze ook stamping proof zijn.



Wie is By K?
By K. werd in maart 2012 opgericht door de deense Karina Hornshøj Christensen. Haar idee: kwaliteitsvolle nagellak, zonder chemicaliën en niet getest op dieren, is dit jaar beloond met de Danish Beauty Award. Kwaliteit en duurzaamheid zijn de belangrijkste eigenschappen van een nagellak. By K. nagellak is sneldrogend, kleurvast en makkelijk aan te brengen. En de garantie dat de nagellak milieuvriendelijk en dierproefvrij is. By K. nagellak is geregistreerd bij The Leaping Bunny. De nagellakken zijn 5-free (de 5 ergste chemicaliën die gewone nagellak bevat, zitten er niet in). Buiten dat bevatten ze ook 6 andere chemicaliën niet, waardoor ze dus makkelijk aangeduid kunnen worden als 11-free. In aanvulling op de strenge productie vereisten, zijn de kleuren nauw afgestemd op de seizoenen en modetrends. 

By K. nagellak is 
  • 11-free: vrij van chemicaliën tolueen, ftalaten (DBP), formaldehyde, formaldehyde hars, kamfer, benzofenon, siliconen, propyleenglycol, ethanolamine, xyleen en parabenen 
  • geeft een mooie dekking met één laagje, het beste resultaat met twee laagjes 
  • ook geschikt voor kinderen en zwangere vrouwen 
  • deens design, scandinavische betrouwbaarheid en met zorg geproduceerd.

Wat vind ik ervan?
Eerder schreef ik dat de glitter lak dunner is dan de standaard kleurtjes. Bij deze moet ik eigenlijk mijn mening herzien. Ik weet niet of het recept is aangepast, maar deze lak smeert duidelijk even dun en vlot als het glitterlakje die ik eerder heb getest. Zelf vind ik dat een groot pluspunt want stiekem heb ik een hekel aan te dikke lakjes... vaak eindigt zoiets bij mij in een grote knoeiboel. ;) Hier had ik dit probleem niet. Eerste laagje dun aanbrengen, binnen de paar minuten droog en nog een tweede laagje er bovenop. 2 dunne laagjes dekken perfect en is in no time droog. 

De kleur is een diep rood-bruin, haast wijnrood. Heel mooi om te dragen deze herfst. 55 Cabernet behoort tot de limited edition, dus wees zeker op tijd als je dit lakje wilt scoren.



Water- & stamping proof
De lak is waterproof, ook zonder top coat. Eh, eigenlijk gebruik ik bijna nooit een top coat, behalve eentje met glitters of als ik naar een speciale gelegenheid moet. Zonder top coat doorstaat de nagellak gerust een afwas of douche zonder afbrokkelen.

Weet je wat ik ook zo leuk vind? Nail stamping! Ik gebruikte template 39 van Mash om te zien of deze lakjes ook geschikt waren voor mooie patronen. Hiervoor gebruikte ik deze lak als basis en "79 glacier" als patroontje. 

Het was even wennen want 79 glacier is duidelijk een dikkere lak dan 55 cabernet maar zoals je kan zien, is het wel goed gelukt. Na het stempelen brengt men normaal gezien een doorzichtige top coat aan maar aangezien ik die niet meteen bij de hand had, gebruikte ik 1 laagje van 80 waterfall...even doeltreffend maar dan met een subtiele blingbling erbij. 

Benieuwd naar By K? Je kan 15 verschillende kleuren verkrijgen bij Druantia. Een lakje kost er 9.95 per flesje.


Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

1 reacties:

Nancy zei

Deze heb ik ook, supernagellak!