10 nov 2014

[Review] Cîme Handcrème


De eerste koude is in het land en dat betekent handjes smeren! Mijn handen ondergaan bijna dagelijks veel water, verf en grafiet(potlood) maar tijdens de herfst/winter hebben ze toch wel een extra portie aandacht nodig. Ik testte de handcrème van Cîme uit die sinds kort een nieuw jasje gekregen heeft.

Ingrediënten
Aqua, Aloe Barbadensis extract*; Prunus Armeniaca Kernel Oil*, Dicaprylyl Ether, Glyceryl Dibehenate, Benzyl Alcohol, Cellulose Gum, Microcrystalline Cellulose, Tribehenin, Sodium Stearoyl Glutamate, Fragrance, Glyceryl Behenate, Xanthan Gum, Tocopherol, Dehydroacetic Acid, Linalool**, Citronellol**

* Ingrediënt uit biologische landbouw
** Afkomstig van natuurlijke etherische oliën
 99,00% van het totaal der ingrediënten is van natuurlijke oorsprong
18,00% van het totaal der ingrediënten is afkomstig uit biologische landbouw

Cïme is een Belgisch merk, dat niet alleen natuurlijk is maar eveneens fairtrade. Ook proefdiervrij en veganistisch, al leek me dit voor deze blog tegenwoordig wel vanzelfsprekend. :)


Wat vind ik ervan?
De crème is verpakt in een handig pompflesje. Zowel qua textuur als inwerking doet het me denken aan een dikke lotion. In tegenstelling tot veel andere handcrèmes is deze crème alles behalve boterachtig. De geur is erg subtiel met een licht bloemige ondertoon, gelijkaardig aan hun dagcrème's maar net iets anders.

Ik vind de crème ideaal voor mensen waarbij het snel moet gaan want niet alleen dringt de crème goed in, het laat na het smeren ook geen vette troep na. Gewoon even smeren en na een paar minuutjes is alles goed ingedrongen. Ondanks zijn lichtheid voedt de crème wel erg goed. Aloë is een plantje dat voor mijn huid echt wonderen kan doen en zoals je kan zien, staat Aloë hoog op de ingrediëntenlijst. Aloë staat vooral bekend vanwege de genezende werking op droge en/of beschadigde huid. Daarnaast vind je de hydraterende abrikozenpitolie, wat helpt om de huid soepel en zacht te houden.

Voor mij is het een product dat ik zeker op regelmatige basis zal blijven gebruiken om te voorkomen dat mijn huid gaat protesteren bij teveel water en verf. Op die manier kan ik mijn hobby blijven behouden zonder dat mijn handen er van afzien.

De handcrème kost 15€ per 100ml. 1 pompje is ruim voldoende voor een keer te smeren. De producten van Cîme zijn beschikbaar via hun webwinkel en eveneens in winkels, te vinden op hun website onder de verkooppunten.

Lees ook mijn andere Cîme Reviews: 
Review Daisy Delight | Belle D'Amour & Body and Soul

Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

0 reacties: