16 dec 2013

Sunshine Award

Jeej! Anoushka van LifeOfBun gaf me deze Sunshine Award! 

Wat is die Award nu precies...
1) Gebruik het logo hierboven in een post.
2) Link naar wie je genomineerd heeft.
3) Schrijf tien weetjes over jezelf.
4) Nomineer tien medebloggers die “de blogosfeer positief en creatief beïnvloeden.”
5) Laat een comment achter op de blogs van de nominees om ze op de hoogte te brengen van de award.

Oke, hier gaan we dan. :)

De weetjes!

1. Ik heb kleine stukjes meteoriet in mijn bezit en fossielen die miljarden jaar oud zijn, gewoon de gedachte alleen al fascineert mij. Als kind las ik wetenschapsboeken, bekeek docu's en mijn droomjob was meestal ook iets in die richting gaan doen (vulcanoloog, mineraloog, paleontholoog, speleoloog). En eerlijk? De kleine nerd in mij heeft er nog steeds een zwak voor.

2. Over nerds gesproken, mijn favoriete serie ooit is Fringe.


3. Ik ben momenteel de enige in mijn vriendenkring zonder tatoeage. Zelfs mijn meest lieve vriendinnen hebben sinds kort eentje...maar na jaren twijfelen ga ik in 2014 toch maar eens de stap zetten!

4. Konijntjes doen mijn hart smelten. (Naast mijn stoere vogel weliswaar) In heel mijn leven heb ik slechts enkele jaren geen nijntje gehad en dat was in mijn kleuterjaren.

5. Ik lak elke week mijn nagels omdat je niet zou zien dat ik meestal niet alle verf afgewassen krijg na het schilderen.

6. Ik heb een zwak voor eco activisten. En dan bedoel ik niet alleen voor de vegan rebels onder ons maar eveneens voor mensen die hun eerste stapjes in de groene wereld zetten. Alles wat groen(er) is, maakt voor mij indruk!

7. Mijn zus, broer en ik zijn 3 totaal verschillende personen qua karakter en uiterlijk... maar onze humor en acteertalent verraden meteen dat we broer en zussen zijn.

8. Ik hou van reizen en heb geen probleem met alleen het vliegtuig nemen. (Wat ik intussen al een paar keer heb gedaan).

9. Veel problemen kunnen volgens mij opgelost worden door er simpelweg mee te lachen. 

10. Ik vind boeddhisme de mooiste religie die er bestaat, al zeker als er bewust vanuit deze visie vertrokken wordt om de wereld beter te maken.


De nominaties!

Sunset Sparkle, de blog van mijn kruidenzusje. Hier vind je vooral kruidige DIY's terug. (EN)

Plantaardigheidjes Dé motivatie om meer vegan te eten... het ziet er allemaal zo lekker uit! (NL)

Ik ben Iris niet Dit is de lifestyle blog die ik het meeste lees van allemaal. Iris blogt een beetje over van alles wat maar vooral met een groen tintje... en ze schrijft ontzettend leuk. (NL)

Zolea Nog meer DIY's en daarnaast vind je hier eveneens meer over ingrediëntenleer. Ook bij de reviews neemt Zoë er vaak een vergrootglas bij. (NL)

Eten van Moeder Aarde Veganistische recepten met een zuiderse toets. Mediterraans, Marokkaans, Mexicaans.. als je eens wilt veganistisch koken volgens een andere cultuur, vind je hier zeker wat je zoekt. (NL)

I Love Eco De naam zegt het al, een lifestyle blog met de focus op ecologie. (NL)

De Gulle Aarde recepten en DIY's waar je van denkt "Je moet er maar op komen!" Deze posts maken creativiteit voor iedereen toegankelijk. (NL)

My New Roots Prachtige food-styling! (EN)

Chocolat Covered Katie Dé dessert blog bij uitstek. En volledig veganistisch, kan je dat geloven?

The Vegan Stoner De schattigste vegan blog die er bestaat.

Graag had ik LifeOfBun ook willen taggen vanwege haar ferme (proefdiervrije!) make-up tutorials maar zij was degene die mij deze award gaf. Toch een bezoekje waard!

En aangezien ik graag nog meer leuke blogs ontdek... welke staan in jouw favorieten?